Ryhdy Naapuriksi!

Naapuri-toiminta on ihmisten interaktiivista kohtaamista, ja vapaaehtoisena voi toimia hyvin monella eri tapaa. Voit esimerkiksi auttaa uusia naapureitasi tutustumaan ruokakaupan valikoimaan tai kirjaston palveluihin, ryhtyä harrastuskaveriksi tai kutsua heidät iltateelle.

Voit osallistua retkien, tapahtumien ja muun yhteisen toiminnan järjestämiseen tai toimia pop up-vapaaehtoisena ja tulla apukäsiksi tarvittaessa silloin, kun sinulle sopii. Mukaan toimintaan voi lähteä ihan itsekseen, koko perheen voimin tai kaveri- ja työporukalla.

Naapuri-hanke

Naapuri-toiminta on 1.3.2023 käynnistynyt kolmivuotinen STEA-rahoitteinen hanke, jossa kohdataan maahan muuttaneita perheitä Varsinais-Suomessa. Hankkeessa yhdistetään MLL:n Varsinais-Suomen piirin ammatillisesti ohjattu tukihenkilötoiminta ja yhdistysten vapaaehtoisten paikallinen, yhteisöllinen toiminta.

Toiminnassa vapaaehtoiset kutsuvat uudet naapurinsa tutustumaan lähiympäristöön, paikallisiin ihmisiin ja toimintaan. Lapset, nuoret ja perheet saavat tukea kotoutumiseen ja turvallisen yhteisön, johon liittyä ja jossa toimia omien voimavarojen mukaan.

Toiminnan käynnistämisen tueksi

Haluaisitko saada Naapuri-toimintaa sinun alueesi MLL:n paikallisyhdistykseen? Kutsukaa meidät kylään yhdistyksenne kokoukseen tai tapahtumaan ja suunnitellaan yhdessä mitä kaikkea Naapuri-toiminta voisi olla juuri teidän yhdistyksessänne!