Toiminnan tueksi

Viestinnän vuosikello

Kaipaisiko yhdistyksenne ideoita ja tukea viestintään? Ottakaa viestinnän vuosikello someviestinnän suunnittelun ja tehokkaan toteuttamisen avuksi!

Vuosikello auttaa valmistautumaan vuoden mittaan tuleviin MLL:n omiin ja valtakunnallisiin erikoispäiviin ja tapahtumiin. Tutustu vuosikelloon verkkosivuillamme ja ota viestinnän tuki käyttöösi! Vuosikelloa täydennetään vuoden mittaan, ota rohkeasti yhteyttä piiriin, jos joku tarvitsemasi sisältö puuttuu.

Leikkipäivä 2024

MLL juhlii valtakunnallista Leikkipäivää 20.4.2024 ja leikin teemaviikkoa viikolla 16, tänä vuonna teemalla kaveritaidot. Tavoitteena on innostaa myös aikuisia viettämään aikaa lasten kanssa monipuolisten leikkien äärellä, toteuttaen samalla lasten oikeuksien sopimuksen periaatteita.

Leikkipäivä ei kuitenkaan ole sidottu tiettyyn päivään, vaan sitä voit halutessasi viettää missä ja milloin vain. Tavoitteena kuitenkin olisi tarjota maksuton ja esteetön tilaisuus, johon voivat osallistua kaikki. Parhaimmillaan Leikkipäivä-tapahtumat yhdistävät ihmisiä, opettaen lapsille arvokkaita sosiaalisuus- ja yhteistyötaitoja.

MLL kutsuu yhdistyksesi osaksi leikin juhlaa! Hienoa, että saadaan tapahtumia ympäri Varsinais-Suomen. Helpottaaksemme Leikkipäiväsi järjestämistä, tarjolla on tarvittavia materiaaleja tilaisuutesi ideointiin ja toteutukseen.

Lisätietoja ja vinkkejä

Leikkipäivä-tapahtumat ovat arkisia tapahtumia, joiden keskiössä on eri-ikäisten leikki ja jaettu ilo. Tule täsmäinfoon kuulolle tapahtumajärjestämisen vinkkeistä ja ideoista matalan kynnyksen Leikkipäivä-tapahtumien järjestämiseen.

Täsmäinfo pidetään tiistaina 19.3. klo 17.30.-18.30 Teamsissa.

Muista ilmoittaa yhdistyksenne tapahtuma myös Leikkipäivä-sivuston koontiin. Ilmoitetut tapahtumat lisätään Leikkipäivä-kartalle hyväksymisen jälkeen!

Piirin uutiskirjeet

MLL:n V-S piiri lähettää paikallisyhdistysten hallitusten jäsenille kerran kuukaudessa uutiskirjeen. Kirjeessä tiedotetaan ajankohtaista asioista, tulevista tapahtumista ja kiinnostavista koulutuksista. Uutiskirje lähetetään jäsenrekisterin perusteella hallitusten jäsenille, mutta voit myös erikseen tilata sen alla olevasta linkistä.

Koulutukset

Yhdistystoiminnassa mukana oleville järjestetään runsaasti vapaaehtoisia koulutuksia lähes kaikista toimintaan liittyvistä aiheista! Niin uusien kuin kokeneiden toimijoiden kannattaa tutustua säännöllisesti koulutustarjontaan.

Vapaaehtoisnetin koulutuskalenterista löytyvät kaikki yhdistystoimintaa koskevat valtakunnalliset koulutukset. Sivuston yleisessä tapahtumakalenterissa näet ja voit ilmoittaa myös kaikki muutkin tapahtumat.

OletTärkeä.fi-sivuston koulutuskalenterista löytyvät kaikki piirien ja yhdistysten avoimet vapaaehtoistehtävät ja tulevat koulutukset. Kalenteria voi selata paikkakunnittain ja yhdistykset voivat itse lisätä omia ilmoituksiaan kalenteriin.