Vuoden valinnat julkistettiin!

Vuonna 2023 vapaaehtoistyössä ansioituneet

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Varsinais-Suomen piirillä on joka vuosi tapana palkita syyskokouksen yhteydessä vuoden aikana vapaaehtoistyössä ansioituneet. Joka vuosi palkitaan Vuoden valinnat neljässä eri kategoriassa. Vuoden 2023 palkitut löytyvät alta, suuret onnittelut kaikille palkituille! Kiitokset myös kaikille tänäkin vuonna osana tärkeää työtä olleille vapaaehtoisille!

Vuoden vapaaehtoinen

Vuoden vapaaehtoisena palkittiin Erkki Lietzen. Yli 15 vuoden ajan yhtäjaksoisesti tukihenkilönä toiminut Erkki on ihailtavan sitoutunut, luotettava vapaaehtoinen, jolla on taitoa ottaa tuettaviensa tarpeet hyvin huomioon, keksiä mukavaa yhteistä tekemistä, sekä intoa olla mukana kulloisenkin tuettavan nuorensa elämässä.

Vuoden yhdistys

Vuoden yhdistyksenä palkittiin MLL:n Ruskon paikallisyhdistys. Yhdistyksen aktiivit ovat ilolla ja hyvällä meiningillä järjestäneet aktiivisesti luokseenkutsuvaa toimintaa lapsiperheille vuodesta toiseen, sekä viestineet niistä toimivasti. Perhekahvilan lisäksi Ruskolla on järjestetty kaikkea pihakirppiksestä liikenneturvallisuuspäiviin.

Vuoden teko

Vuoden vapaaehtoistoiminnan tekona palkittiin Ihoden nuokkaritoiminta Pyhärannassa. MLL Pyhärannan paikallisyhdistys tarttui toimeen ja aloitti oman nuokkaritoimintansa Ihodessa, kun kunnalla ei ollut resursseja kysytyn toiminnan toteuttamiseen.

Vuoden nuori

Vuoden nuorena vapaaehtoisena palkittiin Nelli Koskinen. Aktiivisesti Laitilan yhdistyksen tapahtumissa jo toista vuotta mukana oleva Nelli on iloinen, sosiaalinen ja selkeästi nauttii siitä työstä, jota hän saa yhdistyksen riveissä tehdä. Hän on toiminnallaan vienyt eteenpäin hyvää viestiä MLL:stä ja toiminut nuoresta iästään huolimatta MLL:n arvojen mukaisesti.