Avoin kohtaamispaikka Satelliitti

Satelliitti on Raisiossa sijaitseva avoin kohtaamispaikka ja osa Varsinais-Suomen hyvinvointialueen toimintaa. Satelliitissa järjestetään vakituisten perhekahviloiden lisäksi paljon koko perheelle sopivaa vaihtelevaa ohjelmaa ja tapahtumia.

Hulvelankatu 2, Raisio
Omakotitalo Hesburgeria vastapäätä. Pihalta löytyy parkkipaikkoja ja bussipysäkki sijaitsee myös lähellä.

Ohjaaja pitää lasta sylissään Satelliitin perhekahvilassa

Perhekahvila

Arkisin klo 9-12

Perhekahvilaan ei tarvitse ilmoittautua etukäteen ja siellä järjestetään erilaista vaihtuvaa, maksutonta ohjelmaa, kuten keskusteluhetkiä vanhemmille, askartelua, liikuntaa ja musiikkia koko perheelle. Lisäksi Satelliitissa järjestetään myös mm. vanhempainryhmiä, tapahtumia koko perheelle sekä MLL Raision yhdistyksen iltaperhekahviloita. Toimintaa pyörittävät MLL:n Varsinais-Suomen piiri ja MLL:n Raision paikallisyhdistys.

Perhekahvilan kävijöiden kannattaa seurata Satelliitin sosiaalista mediaa, sekä liittyä myös Satelliitin kahvipöytä -FB-ryhmään. Tervetuloa mukaan!

Taaperoryhmä

Joka toinen tiistai klo 15-17

Kerhossa on vaihtelevaa ohjelmaa taaperoikäisille (1-3-vuotiaille), sekä rentoa jutustelua vanhemmille taaperoiän vaiheista kahvikupposen ääressä. Ohjaajana Deborah Aitasalo. Osallistuminen on maksutonta eikä vaadi ilmoittautumista.

Vauvatreffit verkossa

Keskiviikkoisin klo 13.30

Vauvatreffit järjestetään hybridinä ja osallistua voi paikan päällä Turun Marakatissa 13.30-15.30 tai verkossa 13.30-14.30. Vauvatreffien aiheet löydät Satelliitin FB-tapahtumista. Osallistumaan pääset aina alla olevasta linkistä.

Nuokkarit

Keskiviikkoisin klo 14-17

Raision kaupungin nuorisopalvelun Satelliitti-nuokkari järjestää pelailua, hengailua, syömistä ja muuta kivaa 3.–6.-luokkalaisille.

Yhteyshenkilöt
Nuorisotyöntekijä Marko Mustonen, 040 568 9899
Nuorisotyöntekijä Minttu Aaltonen, 040 755 6137

Iskäkerho Satelliitissa

Iskäkerhoon ovat tervetulleita kaikki isät lapsineen. Joka sunnuntai luvassa rentoa kaffettelua ja jutustelua! Ilmoittaudu mukaan ja liity samalla Satelliitin isien Whatsapp-ryhmään:

Kuisma / qg.takala@gmail.com

Toni / jerkku101@gmail.com

Makuja maailmalta -kokkikerho

Teemme yhdessä ruokaa, jonka jälkeen nautitaan maittava ateria. Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita iltoihin. Mukaan mahtuu 15 osallistujaa/ilta. Osallistumismaksu on 3 €/hlö/kerta/ maksuton alle kouluikäisille lapsille. Kerho kokoontuu kerran kuussa, katso ajankohdat Satelliitin kalenterista.

Muistathan ilmoittautua etukäteen ruokatarvikkeiden hankinnan vuoksi. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä mahdolliset allergiasi, kaikkien osallistujien nimet, lasten ikä, sekä puhelinnumerosi Mariliina Toivoselle:
koti.toivonen@gmail.com

Kaksi aikuista keskustelevat ABC-vertaisryhmässä.

ABC-vanhemmuusryhmät

ABC-ryhmät ovat tarkoitettu 3-12-vuotiaiden vanhemmille. Tavoitteena on lapsen positiivisen kehityksen tukeminen ja vanhemman ja lapsen suhteen vahvistaminen. ABC-vanhempainryhmät pohjautuvat tutkittuun tietoon vanhemmuudesta.

Tietoa eri kielillä /
Information in different languages

Alla olevasta linkistä löydät tietoa Satelliitin toiminnasta monilla eri kielillä /
You can find information about Satelliitti in many different languages by clicking the link below

Usein kysyttyä

Maksaako osallistuminen?

Satelliitin toiminta on maksutonta! Perhekahviloihin ja toistuviin tapahtumiin ei tarvitse erikseen ilmoittautua, ellei erikseen ilmoiteta.

Voinko ottaa omat eväät mukaan?

Perheet voivat tuoda omia eväitä ja ruokailuvälineitä mukanaan. Pientä maksua vastaan on tarjolla kahvia, teetä ja mehua.

Voinko tulla perhekahvilaan mukaan mihin aikaan tahansa?

Perhekahvilaan voi tulla koska vain sen aukioloaikoina! Erilaisten ohjelmien aika on yleensä ilmoitettu erikseen ohjelmassa, mutta niihin ei ole pakko osallistua ja paikalla voi silti olla.

Kaipaisin jotain tiettyä ohjelmaa, voitteko järjestää sitä?

Toiveita ohjelman suhteen otetaan aina vastaan! Perhekahvilan yhteydessä on aina mahdollista myös pyytäessä esimerkiksi maalata, askarrella tai muovailla. Satelliitissa saa halutessaan myös itse ohjata esimerkiksi leivontahetken. Kysy siis rohkeasti ohjaajalta, jos mieleesi juolahtaa jotakin!

Moodi – Palvelut perheille

Etsitkö jotain muuta toimintaa johon osallistua yksin tai perheen kanssa? Kaikki MLL:n perheille suunnattu toiminta Varsinais-Suomessa löytyy näppärästi Moodin palvelukoonnista. Toimintaa on kaikissa kunnissa ja verkossa!

Perhekahvilan ohjaaja
Koordinaattori / MLL V-S piiri