MLL:n toimintaa perheille

Tervetuloa mukaan toimintaamme!

MLL eli Mannerheimin Lastensuojeluliitto on järjestö, joka auttaa perheitä.

MLL:n toiminnassa voit tehdä mukavia asioita oman lapsesi ja muiden lapsiperheiden kanssa. Saat tukea muilta vanhemmilta. Voit jutella ja saada apua kasvotusten tai verkossa.

Alla kerromme, mitä toimintaa MLL järjestää perheille. Alla on myös linkkejä muihin palveluihin.

Ota rohkeasti yhteyttä – älä jää yksin!

Mannerheimin Lastensuojeluliitto eli MLL

Kaikki perheet saavat tulla mukaan Mannerheimin Lastensuojeluliiton toimintaan.

Meidän tavoitteemme on, että Suomessa jokaisella lapsella ja nuorella on hyvä ja turvallinen elämä.

MLL on vanha suomalainen järjestö: se on toiminut jo yli 100 vuotta. MLL on kehittänyt esimerkiksi neuvolan ja äitiyspakkauksen. MLL on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton. Varsinais-Suomen alueella toimii MLL:n Varsinais-Suomen piiri.

MLL:n toiminnassa lapset, vanhemmat ja perheet voivat tavata toisiaan, saada tukea
ja tehdä mukavia asioita yhdessä. Meillä on toimintaa monilla paikkakunnilla ja verkossa. Katso, mitä toimintaa meillä on, ja tule mukaan!

Ota yhteyttä, kun haluat tehdä jotain mukavaa lapsesi kanssa, tarvitset tukea toisilta vanhemmilta tai haluat keskustella luotettavan ihmisen kanssa.



Someyhteisöt ja verkkopalvelut


Vapaaehtoistoiminta

Monet ihmiset tekevät MLL:ssä vapaaehtoistyötä. Vapaaehtoistyö on työtä, josta ei saa palkkaa. Me teemme vapaaehtoistyötä, koska haluamme, että lapsilla on onnellinen lapsuus, nuorilla on turvallinen nuoruus ja perheet voivat hyvin.

Tule mukaan vapaaehtoistyöhön, jos haluat auttaa lapsia, nuoria ja perheitä! Saat meiltä koulutuksen vapaaehtoistyöhön. Sinun ei tarvitse osata suomea täydellisesti. Vapaaehtoistyössä opit suomea lisää.

Voit olla esimerkiksi:

  • Kaveri lapselle tai nuorelle
  • Perhekummi tai ystäväperhe lapsiperheelle
  • Ystävä maahanmuuttajaäidille
  • Toiminnan järjestäjä paikallisyhdistyksessä
  • Perhekahvilan ohjaaja
  • Vapaaehtoinen perhekahvilassa tai tapahtumassa
  • MLL-mummi tai MLL-vaari
  • Vapaaehtoinen Naapuri.