Materiaaleja yhdistyksille

Yleisiä materiaaleja

Some-ohjeita

Julkaisujen ajastaminen

Facebookissa on mahdollista ajastaa julkaisuja Meta Business Suiten kautta. Voit ajastaa julkaisun aikaisintaan 20 minuutin ja enintään 75 päivän päähän. Voit ajastaa julkaisun seuraavasti:

1. Kirjaudu Facebookiin ja klikkaa profiilikuvaasi sivun oikeassa yläkulmassa.
  2. Klikkaa Näytä kaikki profiilit ja valitse sivu, johon haluat vaihtaa.
  3. Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa sivun profiilikuvaa ja sitten Meta Business Suite.
  4. Klikkaa vasemmasta valikosta Suunnittelutyökalu
  5. Klikkaa Ajasta  ja valitse valikosta Ajasta julkaisu.
  6. Valitse julkaisulle haluamasi päivämäärä ja kellonaika. Voit myös valita suositellun ajankohdan kohdasta Aktiiviset ajat.
  7. Klikkaa oikeasta alakulmasta Tallenna.
  8. Luo julkaisu.
  9. Klikkaa oikeasta alakulmasta Ajasta julkaisu.

Kuvien lataaminen

Verkkosivuilta löytyviä kuvia voi tallentaa omalle tietokoneelle klikkaamalla kuvaa hiiren oikealla näppäimellä ja valitsemalla Tallenna kuva nimellä.

Tämän jälkeen aukeaa ikkuna, josta voit valita mihin omalla tietokoneellasi kuvan tallennat. Muista valita sellainen sijainti, josta löydät kuvat helposti!

Keskusliiton ylläpitämästä Gredi-materiaalipankista kuvia saa ladattua viemällä hiiren haluamansa kuvan päälle, jolloin siihen ilmestyy alaspäin osoittavan nuolen ikoni. Ikonia klikkaamalla aukeaa pieni valikko, josta tulee valita kohta Originaali ja sitten klikata Lataa painiketta.