Organisaatio

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on valtakunnallinen järjestö, joka toimii valtakunnallisella, maakunnallisella ja paikallisella tasolla. Keskusjärjestön toimintaa ohjaa liittokokous, joka kokoontuu kerran kolmessa vuodessa. Piirijärjestöt ja paikallisyhdistykset ovat edustettuina liittokokouksessa.

Piirin toimintaa ohjaavat vuosittain kokoontuvat kevät- ja syyskokous, joissa paikallisyhdistykset ovat edustettuina. Piirihallitus johtaa piirin työtä.

Organisaatiorakenne

Keskusjärjestön toimii valtakunnallisella tasolla. Sen toimintaa ohjaa liittohallitus ja kolmen vuoden välein kokoontuva liittokokous, jossa on edustettuina piirijärjestöt ja paikallisyhdistykset.

Piirijärjestö toimii maakunnallisella tasolla. Piirin toimintaa ohjaa vuosittain kokoontuvat kevät- ja syyskokoukset, joissa paikallisyhdistykset ovat edustettuina. Piirin työtä johtaa piirihallitus. Piirejä on valtakunnassa yhteensä kymmenen, Varsinais-Suomen piiri toimii nimensä mukaisesti Varsinais-Suomen alueella.

Paikallisyhdistykset toimivat paikallisella tasolla. Niiden toimintaa ohjaa vuosittaiset kevät- ja syyskokoukset, sekä yhdistyksen hallitus. Varsinais-Suomessa on yhteensä 66 paikallisyhdistystä.

MLL:n henkilöjäsenet ovat oman alueensa paikallisyhdistyksen jäseniä ja tukevat jäsenmaksullaan sen toimintaa. Varsinais-Suomen paikallisyhdistyksillä on jäseniä yhteensä yli 10 000.

Piirihallitus

Jäsenet