Avoin kohtaamispaikka Marakatti

Marakatti on Turun keskustassa, Perhetalo Heidekenillä sijaitseva avoin kohtaamispaikka, joka on tarkoitettu kaikenikäisille lapsille ja heidän perheilleen.

Avoin kohtaamispaikka Marakatti löytyy perhetalo Heidekenin sisäpihalta (isot pariovet, rappu A), Sepänkatu 3 ja heti 1. kerroksesta. Jos ulko-ovemme on lukossa, paina rohkeasti Marakatin ovisummeria.

Marakatin viikko-ohjelma ja yllättävät muutokset aikatauluihin julkaistaan aina Marakatin somekanavilla. Seuraathan meitä siis Facessa ja Instassa!

Perhetalo Heideken
Sepänkatu 3, Turku
rea.metsapalo@mll.fi

Perhekahvila

Tiistaisin klo 9-12 & klo 13-15
Torstaisin klo 9-12 & klo 13-15
Perjantaisin klo 9-12

Perhekahvila on avoin kohtaamispaikka alle kouluikäisten lasten vanhemmille. Toiminta on maksutonta ja ei vaadi etukäteen ilmoittautumista. Perhekahvilan yhteydessä järjestetään usein myös monenlaista perheille ja lapsille sopivaa tekemistä.

Vauvakahvila

Maanantaisin klo 10-12 & 13-15

Vauvakahvila on avoin kohtaamispaikka perheille, joissa vauva on alle 1,5-vuotias. Vauvakahviloihin ei suositella otettavan isompia sisaruksia mukaan, jotta vauvat voivat turvallisesti puuhastella.

Vauva- ja perhemuskarit

Torstaisin klo 16.30-17.00 & 17.15-17.45
Muskarit alkavat taas 1.2.!

Tervetuloa musisoimaan ja laulamaan vauva- ja perhemuskareihin torstaisin. Muskareihin ei tarvitse ilmoittautua erikseen ja ne maksavat 5 € / perhe / kerta.

Vauvamuskarissa suositusikä lapselle on 0-1-vuotta. Perhemuskariin voivat osallistua kaikenikäiset.

Vauvatreffit hybridinä

Keskiviikkoisin klo 13.30-14.30

Raskaana oleville ja alle 1-vuotiaiden lasten perheille suunnatuille Vauvatreffeille voi osallistua paikan päällä Marakatissa 13.30-15.30 tai verkossa 14.30 asti. Vauvatreffien tulevat aiheet löydät Marakatin FB-tapahtumista. Verkossa osallistuminen on helppoa ja mukaan pääsee aina alla olevasta linkistä.

Kaksi aikuista keskustelevat ABC-vertaisryhmässä.

ABC-vanhemmuusryhmät

ABC-ryhmät ovat tarkoitettu 3-12-vuotiaiden vanhemmille. Tavoitteena on lapsen positiivisen kehityksen tukeminen ja vanhemman ja lapsen suhteen vahvistaminen. ABC-vanhempainryhmät pohjautuvat tutkittuun tietoon vanhemmuudesta.

Tanssitan vauvaa -ryhmät

Tanssitan vauvaa -ryhmät ovat yhdeksän kerran liikunnallisia ryhmiä, joissa liikutaan mukavasti ja pehmeästi musiikin tahdissa yhdessä vauvan kanssa. Ryhmä sopii 3–12kk ikäisille vauvoille. Ohjelmat koostuvat helpoista tanssillisista osioista sekä kevyistä lihasvoimaa parantavista sarjoista. Mukaan tarvitset jumppa-alustan, kevyet vaatteet ja sisätossut – ei kenkiä.

Huom! Ryhmiin ilmoittaudutaan erikseen, tulevista ryhmistä ilmoitetaan myöhemmin!

Usein kysyttyä

Missä Marakatti sijaitsee?

Voinko ottaa vaunut mukaan?

Lastenvaunut jätetään sisäpihan ulkokatokseen, ja sisälle Marakattiin voit tuoda turvaistuimet ja vaunukopan yms. Aikuisten ja isompien lasten ulkovaatteille ja ulkokengille löytyy omat paikat 1. kerroksen ulko-oven viereisestä naulakosta.

Maksaako osallistuminen?

Vauva- ja perhekahvilat, sekä vauvatreffit ovat maksuttomia ja niihin sinun ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Lisäksi Marakatissa järjestetään esim. ABC-vanhempainryhmiä 3-12 -vuotiaiden lasten vanhemmille, iltaperhekahviloita sekä tapahtumia kaikenikäisten lasten perheille.

Voinko ottaa omat eväät mukaan?

Mukanasi voi olla omat eväät. Niitä varten meiltä löytyy mm. astioita, mikro sekä jääkaappi. Lisäksi Marakatin vauva-ja perhekahvilassa on tarjolla pieneen hintaan kahvia, teetä ja mehua, piirakkaa. Voit maksaa meille käteisellä tai Mobilepayllä.

Moodi – Palvelut perheille

Etsitkö jotain muuta toimintaa johon osallistua yksin tai perheen kanssa? Kaikki MLL:n perheille suunnattu toiminta Varsinais-Suomessa löytyy näppärästi Moodin palvelukoonnista. Toimintaa on kaikissa kunnissa ja verkossa!

Vakituisina ohjaajina Marakatissa

• Pirjo Nkegbe